Header Blog & Channel
        

Manusia Sekarang Sudah Kejam

Kenapa ye, manusia sekarang sudah tidak ada nilai nilai murni dalam diri? menjadi semakin kejam. Adakah sebab manusia semakin hari semakin hilang rasa simpati dalam diri?

Kekejaman Pada Manusia
Buang bayi, bungkus bungkus dalam plastik, letak dekat tempat sampah. Letak bayi dalam pam tandas hanya untuk sembunyikan kelahiran anak luar nikah. masuk berita sebelum sebelum ni budak kat China dilanggar, dan tidak dipedulikan oleh 18 orang yang lalu kat situ, dan yang terbaru, ibu pukul pukul anak, seolah olah anak itu dah macam tunggul kayu, pukul pukul teresak esak budak itu menangis.. kesian betul laaaa...

Kejam Pada Binatang
ini pun lagi satu hal, Binatang yang selalu menjadi mangsa kekejaman manusia adalah kucing. 
Macam dah jadi musim pulak. Bermula dengan perempuan pijak kucing, PetKnode yang membiarkan kucing kelaparan sampai banyak yang mati, perempuan (minah saleh) bergambar bogel dengan kucing yang disiat kulitnya..





Siapa yang tak marah tengok gambar gambar macam ini, tapi walaupun kita marah, tak perlulah kita
nak mencarut carut bagai... kita marah macam mana pun, orang itu bukannya dengar pun..
Selalu saya nampak dekat komen facebook macam ini:


Selalu aku nampak kat komen youtube dan facebook camni:

"Aku dapat orang ni, aku bunuh dia, dengan keluarga dia skali. Baru dia tau erti penyesalan"
macam itulah komen komen yang tak masuk akal..

Cukuplah sekadar kita benci akan kekejaman yang dilakukan. 
Dan doakan diri supaya dijauhkan dari sifat-sifat yang tak berperikemanusiaan macam itu. 
Simpati terhadap binatang dan sesama manusia. 
Semoga sifat tu sentiasa ada dalam diri kita sampai bila-bila. Amin ya Rabbal Alamin..

No comments: